تقویت صنعت نمایشگاهی در ایران: دستاوردهای سال 1402 و استراتژی‌های موفقیت

نمایشگاه بین المللی تلکام
اسفند ۲۴, ۱۴۰۲
صنعت نمایشگاهی چالش‌ها و راهکارها
اسفند ۲۸, ۱۴۰۲

آیا مایلید درباره تحولات پویای صنعت نمایشگاهی در ایران و سیاست‌های مؤثری که به رشد آن کمک کرده‌اند، اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

با یک گفتگو جامع با حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی در شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، به بررسی دقیق دستاوردهای قابل توجه و اقدامات استراتژیکی که در سال 1402 (2023) این صنعت را شکل داده است، پرداخته‌ایم.که خلاصه ای از آن به شرح زیر میباشد

در طول سال ۱۴۰۲، صنعت نمایشگاهی ایران با دستاوردهای قابل توجهی روبرو بوده است. این صنعت، علاوه بر برگزاری ۷۰ نمایشگاه ، در ۱۰ نمایشگاه خارجی نیز حضور موثری داشته است. برنامه‌های متعددی اعم از تغییرات در تعرفه‌های نمایشگاهی برای سال ۱۴۰۳، اطلاع‌رسانی تقویم نمایشگاهی به سفارتخانه‌ها و رایزن‌های بازرگانی، برنامه‌ریزی و صدور مجوز برای ۷۰ رویداد نمایشگاهی در سال آینده، صدور مجوزها شش ماه زودتر از زمان برگزاری نمایشگاه‌ها، و تأثیر آن بر رشد حضور مشارکت‌کنندگان خارجی و تعرفه مناسب برای حضور شرکت‌های خارجی، از مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۲ بوده است.

 

همچنین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، بازدید هیات‌های تجاری، عقد قراردادهای تجاری، توافق‌نامه با دانشگاه صنایع و معادن وزارت صمت، و پشتیبانی تخصصی برگزاری کلاس‌ها در نمایشگاه‌ها، تشکیل خانه صنعت نمایشگاهی با مشارکت ۴ تشکل برگزار‌کنندگان، غرفه‌سازان، سایت‌های نمایشگاهی، و نمایشگاه‌های خارجی، ارائه خدمات حمل و نقل رایگان مسافر و بار در داخل نمایشگاه، برگزاری مزایده‌های خدمات نمایشگاهی، و بهبود چهره خدمات نمایشگاهی در سال آینده، از دیگر برنامه‌هایی بودند که به برگزاری بهتر نمایشگاه‌ها و تقویت صنعت نمایشگاهی کشور منجر شده است.

در خبرنامه  نشراکنون به بررسی مهم ترین و جدیدترین اخبار صنعت نمایشگاهی می پردازیم. ما را دنبال کنید تا از مهم ترین اخبار نمایشگاهی باخبر شوید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *